eTwinning Projeleri

12.02.2023 201

Okulumuzda Uygulanan eTwinning Projeleri

2023/2024 eTwinning Projeleri

FAIRY TALES

Bir masal seçip , Bir masal okuyup - Bir masalın resimlendirilip - Dramatizasyon yapılaması amaçlanan bir projedir.(çocuklar kendi bebeklerini, başlıklarını,... yaparlar) - Masal temalı hareket oyunları, şarkılar, danslar - Her biri kendi kitabını yapar - Tüm partnerler dramatizasyonu kaydeder ve ortak web sitesine ekleyerek ortak bir ürün oluşturular.Anasınıfı öğrencilerimiz ve anasınıfı öğretmenimiz Dilek YILDIRIM PETEK bu güzel projeyi öğrenci ve velileri ile uygulayarak çocukların kendilerini ifade etmelerini,yabancı ortakların öğrencilerinin neler yaptığını,kendi masalllarını anlatmalarını ve resimlemelerini sağladılar.Ayrıca aileleri ile masal kostümleri tasarlayarak drama yaptılar.

RIFOTIC:learnıng,developing,flyıng,around the world

Türkiye,Tunus ortak işbirliği ile yürütülen projenin kurucusu okulumuz öğretmenlerinden Gülsüm kÖSEOĞLU dur.Birçok yeni bilgi proje ile öğrencilere verilmiştir.

2021-2022 eTwinning Projeleri

Nature's STEAM School

The aim of our project is to raise a new generation that protects our nature. While doing this, it is to use natural resources correctly and to find solutions to daily life problems with STEM skills. - Child and nature education Pollution of nature, felling of trees and fires, conscious consumer society, reduction of plastic use, ecological literacy - Facilitating students' learning with the use of technology -Our goal is to develop students' cognitive, psycho-motor, language, self-care, social-emotional skills through workshops.

SESLİ HARFLER HER YERDE

Bu proje, çocukların okur yazarlığa hazır bulunuşluklarını artırmak ile ilgili temel becerilerini, genellikle sözel dil, fonolojik farkındalık, yazı farkındalığı, alfabe ve harf bilgisi, sözcük bilgisi ve yazı yazma becerilerini ,özellikle sesli harfleri , etkinlikler ile Web 2 araçlarını derslerimize entegre ederek daha eğlenceli şekilde öğrenmeleri amacıyla kurulmuştur.

100 Güne 100 Kitap 5. Yıl

Projemizin 5. yılında kalite etiketine başvurma amacı taşımamaktadır. Platformda başladığımız binlerce çocuğa ve öğretmene ulaştırdığımız projemizin buradan devam etmesini istiyoruz.

DİJİTAL DÜNYA

Öğrencilerin dijital yeterlilik becerilerini geliştirmeyi hedeflediğimiz projemizde, değişik dijital araçları (Canva, Story Jumper, Padlet, Kahoot, Google Forum, Survey Monkey gibi) öğrenme ve uygulama, güvenli internet kullanımı, medya okuryazarlığı konusunda farkındalık edinmeleri amaçlanmaktadır. Ayrıca öğrencilerimizin dijital araçları kullanarak çalışmalar yapmalarını sağlayarak dijital araç kullanım becerilerini geliştirmek, medya okuryazarlığı ve dezenformasyon alanında araştırma ve uygulama becerilerini geliştirmek, öğrencilerimizde medya okur yazarlığı bilinci ve dijital yeterliliklerini arttırma alanında çalışmalar yapmayı hedefliyoruz.

STEM CHALLENGE

Öğrencilerimizin Fen Teknoloji,Mühendislik,Matematik ve Sanat disiplinlerini kullanarak günlük hayatta problemlerle başa çıkarken farklı düşünme,çözüm arama,yaratıcılık,inovasyon ve sosyal becerilerinigeliştirmeyi ayrıca öğrendiğiklerini kullanılabilir hale getirmeyi hedefliyoruz. By using the disciplines of Science, Technology, Engineering, Mathematics and Art, we aim to improve our students' different thinking, solution seeking, creativity, innovation and social skills while coping with problems in daily life, and also to make what they have learned usable.

DOĞA ÇOCUKLARI (NATURE KIDS)

Ormanlar insanların akciğeri, hayvanların yuvası bir çok bitkinin yaşam alanıdır. Ne yazık ki bir çok canlı için hayati önem taşıyan ormanlara en çok zarar insanlar tarafından veriliyor. Ormanların korunup çevremizin ağaçlandırılması hem yurdumuzun, hem de dünyamızın önemli bir sorunudur.Bu nedenle öğrencilerimize ağaç, orman sevgisi ve çevre bilinci kazandırmak için bu projeye başlamaya karar verdik.

2020-2021 eTwinning Projeleri

DIGITAL STEM

What is media literacy for Children, its aims are to raise awareness of the positive and negative effects of mass media and social media. Media literacy; mass media, be available to have the ability to comprehend the messages correctly, the difference between the real world and the media world, people have the equipment gives the ability to individuals to recognize the boundary between the real world and the world created by the media. Using a design model with media education to raise awareness of our students by living by doing.STEM competencies ; information and Communication Technology (ICT) Literacy,learning and regeneration Skills creativity and innovation critical thinking and problem solving communication and collaboration Information, Media and technology Skills information literacy media literacy is to develop awareness. Providing collaborative products such as short film competition,Banner,newspaper,brochure preparation using Web 2 tools .

I LEARN BY CODING PLANTS (BİTKİLERİ KODLAYARAK ÖĞRENİYORUM)

Projemiz 3-6 yaş grubu öğrencilerini ilgilendiriyor. Gelişen teknoloji ile birlikte günümüzde kodlama büyük önem taşımaktadır.Amacı öğrencilerimizin okulda aldıkları kodlama becerilerini kullanarak bitkilerin büyümesini ,ihtiyaçlarını daha eğlenceli hale getirerek öğrenmelerini planlıyoruz. Kodlama eğitimi için gerekli olan bu becerilerin çocuklarımıza dijital ortam olmadan kazandırılması, okul ve sınıf ortamında kodlama eşliğinde, bitkilerin öğretilmesi, projemizin başlıca amacıdır.

 

2019-2020 eTwinning Projeleri

100 güne 100 kitap ( 3.yıl)

Okul öncesi öğretmenleri tarafından sınıfının yaş grubuna ve çocukların hazırbulunuşluğuna göre seçilen kitaplar çocuk sayısı kadar velilerden destek alarak alınır. Öğretmen kitaplara sayı vererek sınıfına uygun bir liste hazırlar. Çocuklar her gün mutlaka kendi sırasına gelen kitabı eve götürerek aileyle birlikte okur. Liste bitene kadar bu devem eder. Her öğretmen kendi sınıf mevcuduna göre gün ve sayı belirler. Birinci tur bittiğinde öğretmen 2. tura geçer. Öğretmen bu sırayı aksatmayacak şekilde takip eder. Çocuklara kaliteli kitaplar seçerek kitap okuma alışkanlığını ve bu sorumluluğu çocuklara kazandırır. yıl sonuna kadar ortalama 100 kitap aileler tarafından çocuklara okunmuş olur.

Kitabım Kütüphanen Olsun

5-11 yaş arası kitaplar sene başında yapılacak olunan bir anketle belirlenir ve belirlenen kitaplar öncelikle evde ailelerle daha sonra da belirlenen sıraya göre sınıfta sınıf öğretmeni tarafından okunur . Okunmuş olunan kitaplar kitap kumbaralarında biriktirilir ve İlçe Milli Eğitim Müdürlüğünce belirlenecek 3 (üç ) köy okulunda projeye katılan okullar tarafından kütüphane kurulur.